سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش تکه دوزی یا چهل تکه

فرش تکه دوزی 

فرش تکه دوزی یا چهل تکه یکی دیگر از محصولاتی است که در حوزه فرش مدرن قرار دارد، این مدل از فرش ها به دلیل تنوع رنگی ای که دارند به راحتی در انواع دکوراسیون ها قابل استفاده هستند. به طور کلی فرش های مدرن نسل جدیدی از محصولات بافته شده هستند که در پاره ای از موارد از گذشته الهام می گیرند. به طور مثال در فرش های تکه دوزی مدرن از فرش های دستبافت چهل تکه الگو گرفته شده است. فرش های مدرن به پنج دسته فرش های تکه دوزی ، وینتیج ، دستبافت نما یا دستبافت گونه ، گبه و جاجیم ، شگی و یا پرزبلند تقسیم می شوند. در این مطلب قصد داریم پیرامون فرش چهل تکه سخن به میان آوریم لطفا با ما همراه بشید.

 

ویژگی فرش های تکه دوزی دستبافت

برای تولید فرش دستبافت چهل تکه شده در ابتدا اقدام به جمع آوری تکه های قابل استفاده از فرش های مختلف که تنوع رنگی و متناسبی داند می شود. در مرحله بعد فرش های مختلف با رنگ های متفاوت برای شست و شو فرستاده می شود. نکته مهمی که در این مرحله وجود دارد نحوه مناسب شست و شو می باشد زیرا باید کاملا دقت شود که رنگ ها به هم آمیخته نشوند. در مرحله سوم پس از بازگشت فرش ها از شست و شو باید فرش ها به رنگرزی رفته تا آسیب های احتمالی آن ها بررسی و رفع و رجوع شوند.

 

در مرحله بعد فرش ها باید به طور مناسب برش خورده و در کنار هم استفاده شوند. این قسمت از کار فقط از دست متخصصان این بخش بر می آید و کار هر کسی نیست. در مرحله پنجم تکه فرش ها برای دوخت فرستاده می شوند هر تکه چهار بار دوخته می شوند تا هنگام لول شدن و شست و شو از هم جدا نشوند. در مرحله پایانی از چرم طبیعی برای استحکام و پایداری به عنوان آستر استفاده می شود. نهایتا ما یک هنر دستی زیبا و گران قیمت به نام فرش دستبافت چهل تکه شده داریم.

 

فرش های چهل تکه نوآوری جدید صنعت فرش هستند هنوز بسیاری از افراد اطلاعات دقیقی در مورد آنها ندارند. این که مواد اولیه این فرش ها چی هست، قطعات فرش چگونه برش داده میشه، نحوه دوخت فرش چهل تکه به چه صورته و … . از آنجایی که یکی از اصول کسب و کار انتشار اطلاعات دقیق و درست در مورد فرش های ماشینی است، تصمیم گرفتیم تا در این نوشتار به صورت کوتاه در مورد دوخت فرش های کلاژ برای شما بنویسیم.

 

انواع فرش چهل تکه

برای این که بدونیم چند نوع فرش کلاژ داریم ابتدا نیاز هست که مشخص کنیم تقسیم ما بر اساس چه معیاری انجام میشه. مثلا اگر معیار ما دستباف بودن یا ماشینی بودن باشه، مشخصه که دو نوع فرش تکه دوزی شده داریم؛ فرش کلاژ دستباف و فرش کلاژ ماشینی.

یا مثلا اگر معیار ما این باشه که پشت فرش از چه محصولی استفاده شده چند نوع فرش کلاژ خواهیم داشت؛ فرش چهل تکه چرم، فرش کلاژ پشت جاجیم، فرش کلاژی که پشت اون هیچ محصولی بافت نشده است. اینها سه نوع فرشی هستند که تابحال در بازار موجود بوده. ممکنه که در آینده پشت این فرش ها از محصولات و مواد دیگه ای هم استفاده کنند.

 

به این ترتیب، ما بر اساس دو معیار نوع بافنده فرش و نوع محصول استفاده شده در پشت فرش، فرش های چهل تکه رو به چند نوع تقسیم کردیم. هر چند نحوه دوخت فرش های چهل تکه دستباف و ماشینی کاشان شباهت هایی بهم دارند اما برخی اوقات فرآیند تولید اونها تفاوت هایی هم با هم داره.

خرید فرش تکه دوزی